Aflat la Timișoara pentru a anunța deschiderea circulației rutiere pe 26 km ai Variantei Ocolitoare Timișoara Sud, ministrul Infrastructurii și Transporturilor, Sorin Grindeanu, a lămurit și problema taxei de autostradă, per kilometru, pe care șoferii ar trebui s-o achite din 2026. Acesta a declarat că nu va fi niciodată de acord cu un astfel de cost până nu vom avea o autostradă finalizată cap-coadă.
Una dintre obligațiile României, asumate prin PNRR, ar fi taxarea șoferilor care tranzitează autostrăzile din România. Ministrul Sorin Grindeanu a declarat că este vorba despre o obligație asumată de țara noastră prin Programul Național de Redresare și Reziliență, însă nu va fi de acord cu impunerea unei astfel de cheltuieli pentru transportatorii de marfă sau de alt fel, în condițiile în care există porțiuni de autostradă nefinalizate.
N-o să fiu de acord, indiferent în ce postură mă voi afla în anii viitori, să taxăm românii și nu doar românii, ci și străinii, atâta timp cât nu avem o autostradă cap-coadă. De când intri din România și până când ieși, eu cred că e un lucru absolut decent și absolut corect. Domnule, intri la Nădlac și te duci până la Constanța. Da, pentru că peste tot în lumea asta se poate întâmpla lucrul ăsta. Asta, urmarea unei discuții care va avea loc din 2026 încolo. Până atunci mi se pare că e prea mult să cerem și să se ceară asemenea taxă.
Ministrul Grindeanu a mai anunțat că, pentru Vestul țării, vor mai fi realizate și alte proiecte de infrastructură, în următorii ani. Acesta a făcut referire la Varianta Ocolitoare Timișoara Vest; Autostrada Timișoara-Moravița; Drumul de legătură dintre DN69 și Autostrada A1 cât și tunelurile de pe Autostrada Lugoj- Deva (Margina- Holdea).
CITEȘTE ȘI:
Sorry, there are no polls available at the moment.